پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۸۰
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۸
فاطمه شعبانی: «وارش» سریالی به کارگردانی «احمد کاوری» و تهیه کنندگی «محمودرضا تخشید» است که این شب‌ها ازشبکه سوم سیما در حال پخش است. «وارش» شخصیت اصلی این سریال با بازی «الهام طهموری» از ازدواج اولش پسری به نام «جاوید» دارد و بعد از فوت همسر با «یارمحمد» که همسرش را در زلزله از دست داده و تنها پسرش «یوسف» برای او به یادگار مانده است ازدواج می­ کند و مدتی بعد «یارمحمد» هم کشته می‌شود و «وارش» با پسر‌ها  که در شناسنامه دوقلو هستند تنها می‌ماند. «مصطفی فاضلی» بازیگر نقش نوجوانی «یوسف» متولد سال ۱۳۷۷ و اصالتا گیلانی ودانشجوی ترم سوم دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. این بازیگر جوان بازیگری را با تئاتر‌های مدرسه آغاز کرده است و بازی در سریال هایی، چون «رویای گنجشک ها»، «اتاقی بر روی تپه» و «ساکن خانه چوبی» را در کارنامه هنری اش دارد و در چند تئاتر هم به ایفای نقش پرداخته است. گفتگوی ما را با این بازیگر جوان بخوانید:
 
کله شق بودن یوسف برایم جذاب بود | من عموی کارگردان ندارم | به عنوان یک گیلانی می گویم که مردم درباره «وارش » زود قضاوت کردند!

نقش یوسف در سریال وارش چگونه بود؟

یوسف یک پسر اصطلاحا تخس که خیلی پیگیر بود که بفهمد پدر و مادر واقعی اش کی هستند و وقتی پی به واقعیت می‌برد دوست داشت بفهمد چرا این  اتفاقات افتاده و چرا مادرش تا الان چیزی به او نگفته است؟ بعد از کشف حقیقت ماجرا، ناراحت می‌شود، اما با این اوصاف هنوز آن غیرت را دارد و می‌خواهد جلوی تراب را بگیرد و حتی از مرگ تراب خوشحال می‌شود که حالا دیگر کسی نیست مادرش را اذیت کند و به نوعی انتقام یارمحمد را گرفته است؟!

کدام جنبه شخصیت یوسف شبیه خودشماست؟

یک جور‌هایی کله شق بودن یوسف برایم جذاب بود و از این بخش شخصیتش خیلی لذت می‌بردم و با کاراکتر یوسف همذات پنداری می‌کردم. حتی احساس می‌کنم برای مخاطبان سریال هم همین کله شقی و غیرتی بودنش جذابیت داشت.

گیلانی بودن شما برای بهتر درآوردن نقش یوسف چقدر کمک کرد؟

مسلما خیلی کمک کرد مثلا در فیلمنامه خیلی از کلمات یا اصطلاحات نوشته نشده بودند و  ما مشابه گیلگی اش را استفاده می‌کردیم من گاهی از قدیمی­تر‌ها و بزرگ تر‌ها می‌پرسیدم کلمه دیگری دارید که ما استفاده کنیم یا خانم طهموری که چند بار از من پرسیدند کلمه‌ای هست که من استفاده کنم و کمک بشود؟ خب گیلانی بودن من در چنین مواقعی کمک می‌کرد.
 
کله شق بودن یوسف برایم جذاب بود | من عموی کارگردان ندارم | به عنوان یک گیلانی می گویم که مردم درباره «وارش » زود قضاوت کردند!

 کار با گروه چطور بود و ارتباطتان با چه کسی بیشتر از بقیه بود؟

گروه خیلی حرفه‌ای بود و همه کار‌ها خیلی خوب پیش می‌رفت و از اینکه با این گروه کار کردم حس خوبی داشتیم. از آنجا که من متولد شهررشت هستم، با میلاد حسین پور (جاوید) و محمد امینی (شاپور) سر سریال‌های قبل آشنا و در ارتباط بودم و هنوزهم ارتباطم حفظ شده است. بعد از بازی در این سریال هم با خانم طهموری که نقش مادر ما را بازی می‌کرد ارتباط خوبی داشتیم. ایشان شخصیت خیلی بالایی دارند و مارا به سمت خودشان جذب می‌کردند و خیلی هوای مارا داشتند. یادم می‌آید من کنکور داده و منتظر جواب بودم که ببینم دانشگاه قبول می‌شوم یا نه؟ خانم طهموری مثل یک مادر مشتاق بودند که ببینند چی می‌شود و هرروز  از من می‌پرسیدند که چی شد؟ نتیجه آمد یا نه؟ وقتی نتایج کنکور آمد و من دانشگاه قبول شدم سریع به ایشان پیام دادم و از این قضیه خوشحال شدند. فردا که در گروه بودیم در گروه اعلام کردند که مصطفی دانشگاه قبول شده است و این تشویق بزرگی برای من بود.

 چطور خانم طهموری با وجودی که خیلی جوان هستند نقش مادر ۲ پسر جوان را خیلی خوب بازی می‌کردند؟

این هنر یک بازیگر خوب و نشان دهنده توانایی بالای خانم طهموری است. اینکه از اول کار شروع کردن این حس مادرانه را به خودشان القا کنند و در طول فیلمبرداری ما را به چشم بچه خودشان می‌دیدند و تصور می‌کنم که در طول سریال هم خیلی خوب حس مادر فرزندی بینمان رد و بدل می‌شد.
 
کله شق بودن یوسف برایم جذاب بود | من عموی کارگردان ندارم | به عنوان یک گیلانی می گویم که مردم درباره «وارش » زود قضاوت کردند!

تا به حال چه بازخوردی از سریال گرفته اید؟

این سریال نسبت به کار‌هایی که قبلا انجام داده ام بازخورد‌های خوب تر و بیشتری داشته است و از بازخورد‌ها چنین برداشت کردم که بیننده‌ها کاراکتر « یوسف » را دوست داشتند. از مردم ممنونم و دمشان گرم که ما را حمایت کردند و هرجا ما را دیدندگفتند دستتان درد نکند. از مردم سپاسگزارم که سریال را تماشا می ­کنند و نظر می‌دهند، گاهی نقد وگاهی تشویق می­کنند. همین بازخورد‌ها باعث می‌شود که آدم کلی انرژی مثبت بگیرد و این روند را ادامه بدهد و برای شروع کار‌های دیگر خودش را بالا بکشد و  سعی کند بهترباشد.

 در هفته‌های اول پخش یکسری حواشی برای سریال پیش آمد شما خودتان گیلانی هستید،قطعا به گیلان عِرق دارید، اصلا چرا این حواشی به وجود آید؟

نمی‌دانم الان چی و چطور باید جواب بدهم؟!  قضاوت همیشه بوده است و گاهی مردم زود قضاوت می‌کنند. منطقی بود که می­ گذاشتند روند سریال طی بشود و بعد متوجه شوند وارش یک زن قهرمان گیلانی می‌شود که سینه ستبر می‌کند و جلوی مشکلات و زورگوریی‌ها می‌ایستد. در این سریال غیرتی بودن را نشان می‌دهد مردم باید یاد بگیرند زود قضاوت نکنند. اوایل یکسری از دوستان گیلانی به من پیام می‌دادند که واقعیت است که این حرف‌ها در سریال گفته شده است؟ ازشان خواستم زود قضاوت نکنند و بگذارند سریال روندش ادامه داشته باشد و ببینند چی می‌شود. در سکانس‌هایی بود که یارمحمد می‌گفت: این مردم آدم‌های باغیرتی هستند و این سکانس‌ها در فضای مجازی هم منتشر شد یا سکانسی بود که جاوید جلوی شاپور می‌ایستاد تا حقش را بگیرد این غیرت گیلانی‌ها را نشان می‌داد.
 
کله شق بودن یوسف برایم جذاب بود | من عموی کارگردان ندارم | به عنوان یک گیلانی می گویم که مردم درباره «وارش » زود قضاوت کردند!

به عنوان سوال آخر یک خاطره از سریال وارش تعریف می‌کنید؟

(باخنده) یک چیز جالب و خنده دار که در روز‌های اخیر در بعضی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها دیدم که مصاحبه‌های قبلی من را گذاشته بودند که فاضلی اولین کار خودش را به کارگردانی «عموی» خود انجام داده است در حالیکه من عموی کارگردان ندارم! اصل قضیه این بوده که من در مصاحبه‌ای گفته بودم «اجرای عُموم» که برداشت شده عمو؟! خودم هم نفهمیدم چطور می‌شود من عموی کارگردان داشته باشم. اما خاطره ام به سریال برمی گردد سکانسی که من و شاپور داشتیم و در رودخانه دعوا می‌کردیم و داخل آب سرد می‌رفتیم. آب خیلی سرد بود و ما مجبورشدیم این سکانس را دوباره برداشت کنیم و دوباره باید خیس می‌شدیم. بعد از برداشت برای پتو آوردند که سرما نخوریم و این خاطره در یادم مانده است.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار